일반대학원 패션비즈니스학과Department of Fashion Business
교육목표
일반대학원 패션비지니스학과는 석사학위와 박사학위 과정을 운영하고 있으며, 패션 분야의 경영(Business Administration) 전반에 걸친 심화 학습을 바탕으로 패션 및 뷰티분야의 전문 경영인 및 마케팅 전문인력을 양성하는 데 그 목적을 둔다. 패션 및 뷰티 관련 시장조사 분석, 소비자 심리 분석, 브랜드 개발, 상품 기획, 온-오프라인 유통 기획, 비주얼 머천다이징과 디스플레이, 홍보 마케팅 전략 개발, 기업 경영 등에 대한 실무 및 이론지식을 심화하며, 이를 바탕으로 시장의 문제를 해결할 수 있는 전문적인 조사연구 역량을 키우는데 교육목표를 둔다. 졸업생들은 대학, 연구소, 교육기관 등에서 연구와 교육의 업무에 종사한다.
Educational Objective
Department Fashion Business provides Master’s and Doctoral programs, pursuing to nurture specialists and educators in fashion and beauty marketing based on in-dept knowledge of business administration in the field of fashion and beauty. In the program, skills and knowledge on market research, consumer psychology analysis, brand development, product planning, online and off-line retail planning, visual merchandising, public relations strategy development, and business management are developed and enhanced to solve problems in the real field of fashion and beauty business. Graduates are working for teaching and research in universities, colleges, and research centers.